Kære deltager af 12 Timer Viborg lørdag den 17. august i Viborg

Vi glæder os til at byde dig og dit hold velkommen til Viborgs fedeste løbeevent - 12 Timer Viborg - i Nordisk Park på Vinkelvej. Herunder har vi samlet en række praktisk information, som vi anbefaler, at du læser igennem.

Vi har kaffe og rundstykker klar til alle deltagere fra kl. 06.30 i madteltet! Skiftezonen er placeret ved 12 Timer Viborg logoet. Her vil der være kort velkomst og racebriefing kl. 07.45 og første løber skal være klar til start kl. 08.00.

Vi glæder os til at byde jer velkommen til en fantastisk weekend fyldt med oplevelser. Der er dog en vigtig meddelelse, som vi gerne vil dele med jer.

Vigtig information om lørdagens koncert og restriktioner om nedtagning af telte lørdag og søndag:

Lørdag aften har vi en stor koncert, der slutter kl. 22:30. Af sikkerhedsmæssige årsager vil der ikke være mulighed for at nedtage telte eller køre foran scenen under koncerten og indtil efter kl. 22:30. Vi beder jer respektere dette, så vi kan sikre en tryg og sikker oplevelse for alle deltagere.

Søndag afholder vi EM i MTB, som strækker sig frem til kl. 16:30. Af sikkerhedsmæssige årsager vil det derfor først være muligt at begynde nedtagning af telte efter kl. 16:30. Vi beder jer venligst respektere dette for at sikre en glat afvikling af både konkurrencen og festivalen.

Vi takker for jeres forståelse og ser frem til en uforglemmelig weekend sammen med jer!

Med venlig hilsen,
Nordic Lake Festival Teamet

Nummerudlevering

Nummerudlevering foregår i infoteltet på pladsen.

Fredag kl. 16.00-20.00 i infoteltet på pladsen

Lørdag kl. 6.30-10.00 i infoteltet på pladsen

OBS! Vi anbefaler, at startnumre afhentes fredag. Hvis man kommer lørdag, skal man komme i god tid!  Vinkelvej vil være spærret fra lørdag den 17. august fra 07.00 - 21.00.

Adresse
Nordisk Park
Vinkelvej
8800 Viborg
Find vej

For parkering se vejledning - klik her for kort.


All inclusive

Alle, der har bestilt all inklusive kan hente/spise frit i madteltet og hente energidrik ved energidepotets stand. For alle all inclusive deltagere er der mulighed for omklædning og bad ved højskolen.


Elektricitet

Alle, der har en teltplads, har enten undladt strøm, ønsket strømpakke 1 eller strømpakke 2.

Strømpakke 1 kr. 500.- dækker et lille køleskab og opladning af mobiltelefoner (max 2300 W)
Strømpakke 2 kr. 1.000.- dækker kaffemaskine, køleskab, mobilopladning og fadølsanlæg (max 9000 W)

Venligst overhold dette.

Der er opstillet byggepladstavler, hvorfra I kan trække strømmen. Kabeltromler bedes I selv medbringe.

Venligst undlad at spille højt musik.


Teltplads

Pladsen er åben for aflevering af telte mm. via dropzonen fra onsdag den 14. august t.o.m. lørdag den 17. august kl. 07:00. Herefter skal alle biler være ude af eventpladsen. Opsyn med telte mm. er på eget ansvar, og de skal fastgøres forsvarlig med pløkker og stropper. Der må opstilles telte i de markerede områder, som ikke er reserveret på forhånd. Alle telte SKAL være inden for markeringen i forhold til brand og redning! Vi har vagter på pladsen fra onsdag, men det opstillede er stadig på eget ansvar!

Ankommer du/I efter kl. 07:00, vil det ikke være muligt at køre til vores dropzone.

Benytter du vores dropzoner, er det vigtigt, at du ikke bliver holdende og spærrer for andre. Dropzonen benyttes kun til at droppe ting af - derefter skal køretøjet fjernes. Du må altså ikke parker i dropzonen.

Dropzoner:

B GUL rute: kan kun benyttes af køretøjer under 2,10 meter

A RØD rute: kan benyttes af alle.

Husk at der er trailer-parkering, hvis du har medbragt trailer på dagen. Vi henviser til parkerer din trailer der, så vogntog med trailer ikke blokerer for almindelig parkering!

Bestilte teltpladser vil være markeret med markeringsstrimmel, og der vil være et skilt, der tydelig angiver jeres firmanavn.


Parkering

Der er gratis parkering tæt på eventpladsen, og vi opfordrer til, at I kører flere sammen eller tager cyklen, for at minimere parkeringsudfordringerne. Der vil være cykelparkering på eventpladsen for besøgende.

Følg vores p-kort nedenfor. Vinkelvej bliver spærret lørdag mellem kl. 07.00-21.00. Der er ingen parkering på pladsen og ingen parkering på Vinkelvej mellem Danhostel Viborg og Viborg Højskole fra kl. 07.00-21.00.

Der er mulighed for trailer parkering - se kortet:


Program

Se hele programmet for eventen her.


Sidste omgang

Husk at sidste omgang for:

  • 4 timers stafet – skal være inde inden uret skifter over på 19:00:00
  • 12 timers stafetløber og Ultraløber – skal være inde inden uret skifter over på 20:00:00.

Vi opfordrer alle hold til at samles til fælles løbsafslutning.


Løbsruten

Ruten er lidt over 3 km og snor sig gennem det stemningsfyldte målområde, campingpladsen, Forstbotanisk Have og selvfølgelig Søndersø.

Ruten er trail-agtig og går igennem vores smukke omgivelser her ved sø og skov.

Sommeren har givet en del nedbør, så når I kommer ned ad bakken fra start og løber henad stien – så drejer I ind på et af de nye skovstykker. Der er lidt blødt og ujævnt – men vi har forsøgt at jævne det fint ud, stampet det og spredt flis for at give den bedste løbsoplevelse. Pas på dernede!

Ruten er varieret. Der er bredde stier, smalle stier, asfalt, grus, græs, jord, campister, 180 grader sving, skov og atter græs.

Ruten er naturskøn men samtidig tæt på målområdet og de andre aktiviteter, der foregår gennem de 12 timer.

Ruten er markeret med grønne pile. Rødder og sten er sprøjtet hvide og der er på campingpladsen lavet en del hvide pile i græsset.


Opførsel på ruten

Vi ønsker, at alle får en godt løb, og derfor appellerer vi til, at alle holder sig inden for løberutens markeringer og udviser god opførsel overfor hinanden, så vi sammen får nogle gode timer sammen.

Vis hensyn og hep på hinanden!


Resultater

Resultaterne kan I finde her når vi rammer løbsdagen.


Nordic Lake Festival

Vi glæder os til at se jer alle til en super fed dag.

Tager du familien med, så kan I læse mere om Nordic Lake festival her.


Fotografering og droneflyvning

Vi skal gøre opmærksom på at der flyves med droner på pladsen og i området af professionelle dronepiloter. Desuden vil der være fotografer til stede under eventen.